mammatillbusungar.blogg.se

Bloggen kommer att handla om min vardag och om hur mitt liv ser ut med två busungar på 3 och 5 år. Även maken kommer säkert att nämnas ibland.

Länge sen sist

Publicerad 2018-03-18 01:35:25 i Allmänt,

Evigheter sen sist och jag är väl egentligen inte så säker på att jag komme att fortsätta skriva sen. Men aitter just nu på golvet i Ludvigs rum, klockan är 01:17. Förr lördagen åkte Linus på influensan, många vakna bötter då han vaknade och var ledsen, upp 5-6 gånger per natt för att trösta. Detta höll i sig till i fredags typ. Feber gav sig sen under lördagen. Förhoppningsvis!! Johan la sig ininfliensa natten till torsdagen. Och innan dess har han jobbat, så de sömnlösa nättern har ju jag fått ta. Idag var det då Ludvigs tur att få skiten. Han vaknade till när Johan och jag skulle lägga oss vid kl 23. Sen dess har han varit vaken, legat och ropat att han inte kan sova osv. Så till slut gav jag upp, så ni sitter jag här på ett hårt golv och bara kände att jag ville skriva av mig. Jag är så trött och slut i kroppen så jag vet inte vad. Har både kliande och ond hårbotten då den är torr som fnöske. Har lixom inte hunnit ta hand om mig själv alls den här veckan, gått ut med fuktigt hår i vinterkylan, lagt mig för att sova med blött hår osv. Kliar så man akulöe kunna tro löss, men kliar lixom bort hudflagor så det lär vara min torra hårbotten. Har ju lixom inte umgåtts med någon annan än familjen på över en vecka nu och ingen av dom har löss.
För att återkomma till influensan, hur ska jag nu klara mig ifrån skiten?? Jag känner mig hela tiden småkrasslig, snuvig, hostig osv. Undrar om jag lägger mig när övriga familjen är frisk, när jag kan andas ut, eller är jag en av de få som klarar sig ifrån med bara små symtom? Får hoppas på det sistnämnda.

Nu är klockan 01:32 och det verkar som Ludvig somnat. Han vaknar med all säkerhet till när jag reser på mig, golven på vår övervåning knarrar värre än i ett flera 100 år gammalt hus. Hoppas iaf att han somnar om igen sen. För om 4,5 timme lär det vara morgon i här hos oss igen. Lär ju som vanligt vakna jätteutvilad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela