mammatillbusungar.blogg.se

Bloggen kommer att handla om min vardag och om hur mitt liv ser ut med två busungar på 3 och 5 år. Även maken kommer säkert att nämnas ibland.

Påskhelgen

Publicerad 2016-03-28 21:59:17 i Allmänt,

Då var påskhelgen över för denna gång.
Långfredagen var jag och barnen hemma, tråkigt väder med småregn hela dagen. Barnen var dock ute mer eller mindre hela dagen ändå. Runt 16:40 kom barnens mormor och hämtade barnen, de skulle sova där över natten.
När Johan sen kom hem runt 18:30 åkte vi och handlade lite innan vi slängde oss i soffan och sen blev väckta av ett sms 21:45 😊
Lördagen jobbade Johan, själv tänkte jag sovmorgon, det blev dock inte så. Under förmiddagen tog jag promenaden hem till mamma och pappa, blev uppmött efter lite mer än halvvägs av pappa och barnen.
Sen blev det påskfirande där med syster och Anders oxå. Mys 😊

Påskdagen spenderade vi mestadels ute den med. Ludvig ringde och bjöd hem mamma och pappa på fika och ville ha med dom på promenad. Så fick bli lite akutbaka en citronkladdkaka till fika.
Mysigt var det. På kvällen sen gick jag och barnen iväg till en förskola och lekte lite.
Perfekt med helger och en massa roliga förskolegårdar att leka på.







Idag var tanken att jag skulle sova då jag ju jobbar nu.
Blev en lite sovmorgon till 8:15, sen kunde jag inte sova mer. Utflyktssugen då vädret var bästa tänkbara.
Så det fick bli en tur till Tåkerns naturreservat för att bla gå prinsessan Estelles sagostig. Sen är det rätt mysigt där oxå 😊









Avslutade med att sitta i solen mot en vägg. Så varmt och skönt det var!
Underbar dag då vi tankat rejält med energi.
Tyvärr började Ludvig känna sig dålig ikväll, hosta och nös och kändes lite varm. Får hoppas det inte blir nått av det. 💕
Det var vår påsk det. Riktigt bra har den varit. Såklart har den inneburit en massa godis oxå. Men påskharen kom inte bara med godis utan oxå lite kläder.

Ha det bra!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela