mammatillbusungar.blogg.se

Bloggen kommer att handla om min vardag och om hur mitt liv ser ut med två busungar på 3 och 5 år. Även maken kommer säkert att nämnas ibland.

13 timmars natt

Publicerad 2016-03-10 23:41:33 i Allmänt,

Man kan ju tycka att den här veckan inte blev så farlig. Istället för 3 nätter i rad jobbade jag 6:45-16 tisdag och onsdag och så går jag natten nu mellan 20:45-9:45.. Får va kvar några timmar extra imorrn innan dagpersonalen kunde komma.
Låter säkert som en rätt lugn vecka för de flesta. Men, jag som inte jobbat dag på över 6 år och då göra det utan att egentligen veta hur dagarna går till, det var skittufft. Gick dessutom upp kl 5 båda dagarna, vilket ju gjorde att jag somnade tidigare än vanligt på kvällen. Så igårkväll somnade jag vid 22 och vaknade rätt pigg 6:35 när Ludvig kom in. Upp och fixa morgonbestyren med barnen och sen lämnade jag dom på förskolan kl 9. Då skulle ju jag hem och sova.. Blev dock inte riktigt så.. Trött i kroppen men inte trött så jag kunde somna.
Så helt utan nån extra sömn ska jag nu klara dessa 13 timmars vaken natt.. Misstänker att det blir en riktigt tidig fredagskväll för min del... Kan lika gärna lägga mig samtidigt som barnen runt 19:30 :)
Helt klart var det inget bra att blanda dagpass med nattpass på en och samma vecka. Men nångång så här funkar det ju såklart.

Nu tänkte jag kolla farmen så får vi se vad natten mer bjuder på sen.


Ludvig låtsas sover och gjorde det på varenda bild jag tog 😊

Ha en bra natt!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela