mammatillbusungar.blogg.se

Bloggen kommer att handla om min vardag och om hur mitt liv ser ut med två busungar på 3 och 5 år. Även maken kommer säkert att nämnas ibland.

Smärta

Publicerad 2016-01-27 15:49:36 i Allmänt,

Ont i ryggslutet har jag haft i evigheter känns det som.
Började med foglossningen när jag väntade Ludvig, blev bra när han hade kommit ut.
När jag sen blev gravid med Linus så kom foglossningen tidigt. Kändes bättre ett tag efter att Linus föddes, men sen några månader senare började jag få liknande foglossningssmärtor, fast bara smärtan i ryggen och ner över halva skinkorna typ. Från dess och fram till för ungefär ett halvår sen har hag haft ont under tiden jag haft mensen och under ägglossning och sen inte kännt något annars.
Men för ca ett halvår sen förändrades det och jag kan ha ont när som. När smärtan kommer varar den i nån vecka och kan sen hålla sig skaplig 1-2 veckor, ibland kortare tid.
Jag borde verkligen söka för detta. Få veta anledningen till varför jag har ont. Har jag tur kanske det finns nån typ av behandling eller iaf lite starkare smärtstillande.
För nån vecka sen började jag dessutom få ont i ena höften. Så fort jag ligger på sidan så gör det otroligt ont. Sömnen blir ju därefter.
Googlenörd som jag är har jag hittat allt från att det skulle kunna vara inflammation i höften, som kan uppstå efter ryggproblem.. till att det kan vara diverse sjukdomar.
Förhoppningsvis är det ju dock "bara" typ trött höft efter ryggsmärtorna..
Har lovat Johan att söka för det nästa vecka om det inte gett med sig.
Borde ju verkligen ta mig till vc vilket fall för att kolla upp ryggen.. Men jag drar mig alltid för att gå till läkare.. Vet inte alla varför egentligen, vill väl inte verka gnällig..

Inatt väntar jobb så har försökt vila så mycket som möjligt, tyvärr med allt för lite sömn i kroppen.. Så en flaska pepsi max får nog följa med till jobbet för att få i mig iaf lite koffein.

Ha det bra!
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela